söndag 20 december 2009

Talangjakten

Den 9-10 januari är det dags för Talangjakten i Köping. Ser fram emot tävlingen eftersom vi i Skurup har två tjejer som är uttagna. Ås har ännu fler och Ängby gör en trevlig satsning genom att skicka en stor trupp till kvaltävlingen.
Dessutom kommer Pernilla Andersson och berättar om SvBtf-tjejsatsningar. Kommer att ställa klockan tidigt på söndagen för att höra om detta. Du som inte är på plats men vill att jag ska ta upp något med Pernilla är välkommen att föra fram detta här så ska jag föra det vidare. (Om det inte totalt strider mot mina egna uppfattningar)

Längre fram återkommer jag med lite spekulationer inför tävlingen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, Det är tyvärr ett missförstånd att vi kommer med många tjejer. Tyvärr så hade arrangören anmält alla våra spelare som stod med på vår lista inte bara dom som var i-kryssade i F11 kolumnen, Sorry// Fladder

Anonym sa...

Synd, det hade varit kul med så många tjejer.;)

Anonym sa...

Vilka 6 kvalar sig vidare då?

Förra årets ledare sa...

Svårt att säga vilka som kvalar vidare. Rankinglistan som finns för F12 är lite missvisande då en del tjejer väljer att inte spela så mycket i F12.

Erika Front, Falköping genrepade idag med att vinna F11 i Värendsspelen. Hon är min favorit till segern i Talangjakten. Utmanare i första hand blir nog Julia Fredriksson, Fisklir och Stina Källberg, Borlänge.

Förra årets ledare sa...

Första dagen i Talangjakten är över. Efter lördagens spel tycker jag inte att det finns någon anledning att ändra mitt tips. Mina tre favoriter; Erika, Julia och Stina gick obesegrade igenom kvalspelet. Dagens spelare tycker jag trots allt att Ellen Holmsten, Spårvägen var. Ellen är född 2000. Hon gick till B-slutspelet men var bara något set ifrån att gå till A-slutspel. Kul att se en tjej med sådan teknik vid 9 års ålder