onsdag 3 juni 2009

Förra årets ledare - vem är det?

Patrik tyckte att jag kunde presentera mig själv så här kommer en kort presentation.
Jag heter Mats Lundström och är ledare och spelare i Skurups BTK. Pingiskarriären startade i Hörby på 1970-talet, gjorde ett uppehåll under 1985-2002. Då blev mina barn intresserade av bordtennis vilket gjorde att jag startade upp ungdomsverksamheten i klubben igen. Jag har tidigare varit ordförande men håller på att minska mitt engagemang. Att jag blivit lite extra intresserad av "tjejpingis" beror på¨dels att jag har en dotter som tidigare spelade dels att vi har många tjejer i klubben.

Jag följer pingisen både på nationell nivå då våra spelare är på JSM, USM osv. Mitt något egofixerade nick beror på att jag förra året blev utsedd till Årets idrottsledare i sydöstra Skåne, något jag är väldigt stolt över.

9 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=GDb_p_0KJso&feature=channel

Träningen verkar verkligen hård i Kina. Visst är det en svensk SM vinnare i gul tröja?

Christer sa...

Hej, vad bra med en bloggare till !

Jag vill lobba lite för tjejlägret i Göteborg 5-12/7. Det är för få anmälda ännu för att kunna genomföra det, kan inte alla som har möjlighet se till att få in anmälningar under veckan så vi som redan är anmälda vet om det blir något.

Anonym sa...

Hej allihopa nu är utagningen äntligen gjord för lägret för 96-98 tjejerna i sommar. Här är utagna spelare.

26-31 juli Riksläger i Göteborg
Uttagna: Födda 1996: Emelie Fitzgerald, Ås IF, Erica Åkerlind, Ängby SK, Emma Johansson, Öråns SK, Alice Tolstoy, BTK Rekord, Agnes Kirikki, Kristinehamns BTK, Sofie Malmsten, BTK Rekord, Helena zetterström, Ängby SK, Frida Hedenkvist Spårvägens BTK, Födda 1997: Elin Ljungberg, Trollhättans BTK, Jenny Lou, Österåkers BTK, Linn Millbert, Täfteå IK, Emelie Svensson, Falkenbergs BTK, Pernilla Allert-Norgren, Ängby SK, Anette Lundh, Ängby SK, Josefine Persson, Skurups BTK, Tilda Johansson, Lessebo BTK, Hanna Chau, Ljungby BTK, Madeleine Björding, BTK Ratic, Annie Nilsson, Kalmar, Sofie Helander Ås IF, Född 1998: Erika Fronth, IFK Falköping, Född 2000: Stina Källberg, Borlänge BTK
Tränare: Birthe G Ingves, Marie Persson, Ingrid Bogren
Dennis

Anonym sa...

Japp det är Emelie Fizgerald ås if i gul tröja bakom Norskan som kör!

Emelie var jättenöjd med träningen under sin vistelse i Kina..

Dennis

Förra årets ledare sa...

Just till lägret i Gbg för flickor födda 93-95 har jag en duktig spelare som ville vara med. Trots att hon försvarat sin seedning på USM och pressat en av juniorlandslagstjejerna på JSM kom hon inte med!

Anonym sa...

Är rikslägret 26-30 juli (som det stått på SvBTF veckoblad) eller 26-31 juli (som det anges nedan)?

Patrik sa...

Mats,

Jag såg setsiffrorna som din adept lyckades med i JSM. Otroligt bra. jag föärstår om du tycker att hon borde uppmärksammas.

Förra årets ledare sa...

Förbundskaptenerna och de lägeransvariga gör ett jättejobb men tyvärr har (kan) de inte ha koll på läget med de knappa ekonomisk/tidsresurser de har. Fast ibland blir det tokigt när en spelare som vinner väldigt mycket på serve och förtsattack får kritik för att "slänga iväg serven".

Anonym sa...

Det finns spelare på 96-98 lägret som jag anser borde vara helt ginvna på ett sånt här läger som inte är uttagna.. ett exempel är

Julia Fredriksson fisklir..

Semifinal på pingisiaden bland 97or men inte ens utagen som 98 på detta läger!

jag har även egna spelare som drabbats denna gång men vi Norrlänningar börjar bli vana att bli åsidosatt i utagningar från svenska bordtennisförbundet!

Vart finns kollen??

Dennis Mörsils IF och Team Jämtlands tjejer