fredag 27 februari 2009

Helgen

I helgen så har vi spelledigt, vilket känns oerhört skönt. Tyvärr så blev hela sportlovsveckan förstörd av en förkylning som angrepp Pernilla i Örebro. Det blev en hamster istället för sportlovsläger. Tråkigt eftersom det är väldigt viktigt med träning.

I helgen så är det bl a Mörsilskixen som jag har varit på väg att åka till under några år, men det har aldrig blivit av. Jag hoppas på några rapporter från arrangörerna. Det blir intressant att se hur det går för Jenny Hernerud som har börjat spela pingis igen.

Jag kan ta emot rapporter från fler tävlingar under helgen. Gärna med analyser.

Jag har funderat lite mer på ITTF Hopes och det känns viktigt att tjejerna får lika mycket läger som killarna framöver. Som jag har skrivit tidigare så var det inte någon avgrundsdjup skillnad mot de utländska tjejerna, men det behövs mer mängdträning och mer teknikträning.

När jag läser inbjudan till killägren så måste jag säga att jag tycker att det känns väldigt bra. Breda trupper med fokuserat träningsinnehåll och ett flertal läger. Känner mig övertygad att om det fortsätter i samma stil så kommer vi att många bra pingiskillar i framtiden. Copy, paste!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Precis som Patrik skriver så finns det en bra planering och tanke med killverksamheten ända ned till födda 1999. Detta är ingen ny tanke utan det fanns en grymt bra planering runt killar födda 1990-1993 när dom var yngre. Detta leddes då av Anders Karlsson, Peter Blomkvist, Thomas von Scheele, Tomas Johansson, säkert var det fler, jag ber om ursäkt till er som jag glömt men en bra verksamhet var det. Idag är vi med i Europa med killar 1991-1994./Kan man kopiera detta på tjejerna?/Fladder

Anonym sa...

Ja tyvärr har jag inte sett Jenny på någon tränaing än. Vet inte hur det blir med Gävle nu heller eftersom hon har fotbollscup den helgen. Hoppas hon kommer igång till SM iaf. Hon har iallafall sagt att hon ska komma och träna!/ Dennis