fredag 27 februari 2009

Påsklägret

Söndag är sista anmälningsdag till Påsklägret som Ängby och Svenska Bordtennisförbundet har i Vällingby. Det förtida intresset har varit mycket större än faktiska anmälningar. Det är dock flera av Sveriges bästa i åldersgrupperna 94, 95, 96 och 97 som har anmält sig.

Det finns ingen anledning av invänta uttagningen av de 12 som SBTF ska ta ut eftersom det inte gör någon skillnad ekonomiskt eller träningsmässigt.

Nu när det kommer ett läger från SBTF med delvis fri anmälan så borde intresset vara större. Det borde vara fler anmälningar än antal platser.

Kommentera gärna vad som saknas för att ni ska skicka in anmälan.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Rykten går att det finns ett till tjejläger just dessa dagar i västSverige? Kan det verkligen stämma? Är det verkligen bra i lilla Sverige att ha 2 läger samtidigt?/fladder

Anonym sa...

Vg. "Norrlandsligan" så har vi Påsklov veckan efter påsk...annars hade flera varit på plats...ett mycket bra initiativ som vi hoppas återkommer. / Anna-Carin

Anonym sa...

Känns helt sjukt att man från detta läger på västkusten går och frågar runt bland spelare om man vill komma på deras läger när man vet att SV.BTF och Ängby försöker få ihop ett riksläger. Vi har innan enbart fått positiva signaler om rikslägret vilket gjorde att jag lagt ned rätt mycket tid på detta för att jag tror att detta är en bra sak för svensk tjejpingis.Är det möjligt att få en kommentar från den klubb på västkusten om varför man väljer att lägga ett läger samtidigt?/Fladder

Anonym sa...

Hej Fladder...

För det första är det helt fel påhopp.. vi visste att det är läger i Stholm men det är möjligen möjligen 4-5 tjejer som kommer på detta lägret som är tillfrågade till Ängbys läger.. Det är inte för att förstöra för någon eller för er som vi lägger läger just denna vecka det vi har vårat läger från den 12 så de går omlott.. Vi har väldigt många killar på dessa läger. Vi har dessa läger (Höst,Vinter,Vår och Sommar)som jag sa så är det bara 5-6 tjejer på hela lägret så de antalet kan ni ju inte stå och falla med dessa.. eller hur???

Jag skulle gärna vilja veta vilka vi går runt och frågar?
Du kan gäran höra av dig per tele till mig 0704-193917 så fort du ser detta
MVH MIkael

Anonym sa...

Tycker det är mycket tråkit då det läggs lite för mycket skuld på ett litet Elit läger i GBG som till 90% består av killar... FAKTA


MVH Mikael

Anonym sa...

Hej Mikael

Tack för all fakta men SV.BTF.s läger som vi arrangerar är öppet för alla inte bara de som av förbundet blir tillfrågade. Precis som jag skriver så är det rykten jag hört och att jag gärna ville ha just fakta, vilket jag fick nu. Jag har ingen aning om vad vi står och faller med för antal spelare. Jag är frustrerad över det lilla intresset för lägret nu när det verkligen finns samt över att det inte finns någon uttagning gjord då nu anmälningstiden gått ut. Jag vet att du och jag jobbar mot samma mål med tjejpingisen. Keep up the good work, hoppas att några av era tjejer kommer till Stockholm/ Fladder

Anonym sa...

Det är fler regioner i Sverige som inte har lov förrän efter påsk, detta gör naturligtvis att flera inte har kunnat anmäla sig till lägret, tyvärr.
Därför hoppas man att det återkommer fler chanser och att man då ser över detta, så att fler kommer få möjligheten.
//Pingismorsa

Anonym sa...

Det kommer läger på väst kusten för både tjejer och killar är välkomna så hör av er MVH Mikael

mikael.talinsson@hotmail.co
m