torsdag 12 februari 2009

Pernilla Andersson förbundskapten på heltid

Från BTF: "I höstas blev Pernilla Andersson anställd på halvtid som förbundskapten för Sveriges pingisdamer. Nu tar hon steget fullt ut och får en heltidstjänst för att matcha vårt landslag fram till och med VM 2011.- Tjejerna rör sig för dåligt och behöver bli tuffare, säger Pernilla."

Du kan läsa mer om Intervjun med Pernilla här.

Jag pratade lite grann med Pernilla under slutspelet i Talangjakten och om jag tolkar hennes syn på pingisen rätt så tycker hon att tjejerna ska våga betydligt mer och öppna oftare och inte vänta in den andras misstag.

Denna inställning stämmer väl överens med Malin Linderoths rapport från sexnationers som du hittar här. Malins rapport från U-EM innehåller ännu mer om hur de svenska tjejerna bör spela, men jag kan inte hitta den.

4 kommentarer:

Anonym sa...

det här låter lovande tycker jag. Hoppas satsningen på de yngre otjtjerna tar fart nu!/ Dennis

Anonym sa...

Det blir jättebra, kul att Pernilla vill satsa mer på tjejpingisen i Sverige.

Jag hoppas också att vi kan satsa starkare och bli bättre internationellt.

Anonym sa...

Nyheter från Finland:

Intressant comeback i kommande finska mästerskap, 2 x Böhlenius deltar i damklassen. Anni borde vinna och främsta hotet kommer nog från Pinja Eriksson och Hanna Nyberg.

Patrik sa...

Ja, jag såg att Pinja har börjat igen efter en tids uppehåll.

Jag tippar istället mor och dotter i finalen.