lördag 20 december 2008

Chokladcupen

Imorgon söndag så har Ängby sin traditionella chokladcup. I cupen så används ett handikappsystem och man kör till 21. För tre år sedan gick min dotter Pernilla till semifinal där hon mötte Tobias Bergman (numera Carlstads BTK) och hade matchboll. Pernilla startade då 19 och Tobias på -25. Chokladcupen brukar locka många deltagare och även föräldrar ställer upp. Kan bli ca 150 deltagare.

Nytt för i år är att tjejpingisredaktionen ställer upp trots tidigare löften om att inte ställa upp. Pernillas storebror Daniel och numera utflyttade pingiskompis Ludwig Jidström från Luleå Pingis ställer upp. Redaktionen har lovat att vinna över Pernilla, Daniel och Ludwig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att det är fler klubbar som har handikapptävlingar.. I Mörsil har vi en liknande tävling som heter Jultrim! Nybörjarna börjar på +18 och de bästa -15.. För mig personligen är det en mycket prestigefull tävling=)

Föräldrar, syskon, spelare,ledare och många andra kommunbor ställer upp och förra året hade vi runt 90 spelare på Jultrimmet=) Dennis

Anonym sa...

Igår hade vi höstens sista träning med "Tjejteam Skåne", ett antal bilder ligger uppe på min blogg. Vet att liknande satsningar finns i bland annat Halland och Stockholm, hur ser det ut i övriga landet?

Patrik sa...

Jag har för mig att Göteborg har någon liknande tjejsatsning.

Tyvärr så slutade Chokladcupen i fiasko för familjen. Barnen och kompisen lämnade wo, vilket innebar att även jag lämnade wo. Men eftersom jag kastade in handsken sist så är jag moralisk segrare!

Anonym sa...

Eller en som bara följde med strömmen ;)

Anonym sa...

I Göteborg har vi något som kallas för "Team Yngre". Team Yngre är en samträning för våra tjejer inom distriktet som inte är med i Team Stiga. Vid första tränings-tillfället kom det 15-20 tjejer födda mellan 95 och 99.
Tjejerna tränar en heldag i Ex-huset, vid 3 eller 4 olika tillfällen, och nästa samträning är söndagen den 18/1. Tränare är naturligtvis 2 "äldre" tjejer som sköter sig jättebra och är mycket omtyckta av de yngre. Kanonbra arrangemang och lite av lyxkänsla att någon annan tränar våra Lindome-tjejer.

Staffan