måndag 15 december 2008

Hur dåligt får ett arrangemang vara?

Under 2007 så var jag på den absolut sämst arrangerade turneringen som jag har varit på under mina fem år i pingishallar. Det var en R2:a. Förseningarna kunde räknas i timmar och inte i minutrar.

Arrangören hade nästan inga domare.

När F12 skulle spelas så fick tjejerna vänta i 1,5 timme innan spelet drogs igång för att man saknade domare. Spelet drogs senare igång utan domare...

Det fanns massvis med lediga bord, men eftersom det inte fanns några domare så fick spelarna istället sitta och vänta och vänta och vänta.

En vaken förälder som satt och studerade tävlingsledningen upptäckte att de inte hade några system för matchprotokollen. Dessa behandlades som kort i en kortlek och matcherna ropades ut slumpvis.

Det skulle vara intressant att veta vad som stod i domarrapporten.

Klubben fick förnyat förtroende 2008 och även denna gång som var det en R2-tävling. Jag var inte där, men fick höra på läktaren i helgen att det var ännu färre fasta domare. I domarrapporten efteråt så stod att det fanns fasta domare.

Är det någon mening med domarrapporter till förbundet då de inte stämmer med verkligheten?

Var det som jag har beskrivit ovan unikt eller finns det fler exempel?

3 kommentarer:

Pingismamma sa...

Hej, det du har besrivit är absolut inte unikt alls. I den senaste "katastroftävlingen" vi var på startades F11 kl.9,12 deltagare (ca), slutspelet började 15.30.....överdomaren satt i sekretariatet hela tävlingen och hjälpte arrangörerna att vara riktigt otrevliga när spelare och föräldrar började reagera!

Anonym sa...

Jag skulle nästan vilja veta vilka tävlingar det handlar om så man slipper åka dit!

Dennis

Patrik sa...

Solna Open