onsdag 3 december 2008

Nyttopriser - en bra grej?

I damklasserna och i en del juniorklasser så får man så kallade nyttopriser. Jag tror inte att vinsterna gör att man slutar, men jag har svårt att tro att en pingistjej högsta önskan är att vinna en brödrost av sämre modell eller vinna sitt 53:e pingisfordral. Priserna är något arrangören ofta har fått av sponsorerna, dvs utan kostnad.

Från den tid som mina barn har spelat pingis så har jag alltid undrat varför ingen ställer sig upp och skriker: "Jag har redan fem brödrostar!"

Gudskelov så har inte mina barn ställt upp så många herr- och damklasser så att vi har fått pracka på släkten alla dess grillar, brödrostar, tröjor och verktyg. Vinsterna kan hålla vem som helst borta från pingisen. Fram för vettigare priser!

2 kommentarer:

max sa...

Förslag på hur man löser detta då?

Patrik sa...

Pengar är bättre. Större nytta av en 200 kr än en brödrost värd 250 kr. Kan bli för dyrt för arrangörerna möjligtvis.

Åldersanpassade priser. Schyssta hörlurar etc.