tisdag 30 december 2008

Summering av hösten 2008

När jag började med Tjejpingisbloggen den 12 september 2008 så såg det ganska mörkt ut på tjejpingisfronten. Det var nästan inga tjejer på tävlingarna åtminstone i region Öst och Norr. Det var nästan inga läger för tjejerna och de som fanns var det endast tre per åldersgrupp som var uttagna och det var alltid samma tjejer.

Från och i oktober så blev det utannonserat fler läger för tjejerna och i slutet på oktober och i början på november började en ny era. Det blev uppemot tio st tjejer per åldersgrupp, vilket känns bra.

Det har blivit några fler på tävlingarna i Region Öst och det är främst yngre tjejer som tillkommer.

I januari ska den nya damorganisationen utses. Vi får hoppas att fokuset på tjejpingisen fortsätter i samma takt.

Internationellt är dock svensk tjejpingis inte särskilt starkt, men detta går ju inte att förändra över dagen.

Mycket är positivt. Den enda smolken i bägaren är väl Talangjakten för tjejerna där man hade ett år på sig att planera, men ändrade datum en månad innan.

Vad tycker ni?

22 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att sedan bloggen startade har det blivit större fokus på uttagningar till läger från SBTF:s sida. Som ett resultat av detta har antalet tjejer som har blivit uttagna ökat . Detta är jättepositivt!! Annette Å

Anonym sa...

Jo, instämmer!
det verkar ha blivit betydligt bättre "fart" på tjejsidan från förbundets sida, och det är ju jättekul!

/Rickard L.

Anonym sa...

Jag tycker alla tjejer ska bli sponsrade !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

intressant sista inlägg, Utveckla det är du snäll/ Fladder

Anonym sa...

jo jag tycker att alla skall få ett kontrakt av något slag,det är uppmuntrande och får dem att börja vilja träna hårdare och mer. Har svårt att se hur man skall kunna uppmuntra tjejer till att träna mer på annat sätt

Anonym sa...

Så du tycker man ska köpa alla spelare. Kan ju inte skänka saker till folk hit och dit pga kön. Spelstyrkan och motivationen måste ju vara störst. Sen får man ytterligare motivation genom att bli sponsrad.

Se till att skapa en bra miljö där tjejerna trivs. Ett ställe de vill komma tillbaka till.

Anonym sa...

hehehehe så skall man verkligen inte göra. det är det ista man skall göra

Anonym sa...

tjejer kan lägga ner pingis, ingen idé

Patrik sa...

Om ni undrar vem rikspuckot är som kommer med de oseriösa kommentarerna så är det en kille som är 18 år och spelar i Mariedal.

Jag hade hoppats att han skulle lägga ned annars hade jag tagit upp detta med Putte Andersson som jag träffade i helgen. Men jag gör det nästa gång vi ses.

Anonym sa...

Kul kille. Det räckte med att han satt och öste kritig mot tjejpingis på riks top 12. Kunde ju hoppas att en kille på den nivån och med den erfarenheten kunde visa lite respekt också (om det nu är samma kille, vilket jag vågar chansa på).

Anonym sa...

snälla bevisa att det var jag hehe för det roliga är....det var inte jag! kul att du hönger ut mig så å nätet...kul

Anonym sa...

för de 3 så försöker malin också binda mig till saker jag inte har gjort...kul...kul

Anonym sa...

Jag kan inte tänka mig att det är frågan om "herr Ö" som skriver. Han verkar väldigt mogen i intervjuer i bland annat radio. Däremot kanske den mindre namnkunnige, icke elitspelaren, "Herr S" är den skyldige.

Anonym sa...

lol den skylldige är andreas johansson halmstad.....och han är snart 25

Patrik sa...

Jag får be Herr Ö om ursäkt.

Jag tror dock inte att det är någon över 20 år som är så omogen.

Inläggen kommer från Borås. Samma skrivfel och konstiga meningsbyggnad som den som har skrivit Stekarbloggen och gick under namnet felskruv.

Anonym sa...

hehe jag befinner mig i kina så sluta nu snälla..om du tror att stekarblogge var baserad på mina seriösa uppfattningar kring livet så tycker jag du skall läsa den igen och försöka tänka om !

Patrik sa...

Unge Herr S:

Stekarbloggen kan vi strunta i. Denna blogg är seriös och jag utgår ifrån att dina kommentarer är likaså. Jag tror inte dina åsikter representerar Mariedals inställning.

Anonym sa...

varför nämner du ALLTID mariedal ?

Patrik sa...

Det är väl där du spelar.

Anonym sa...

Sluta att skriv skit om Översjö om du inte har några bevis om det är han som har skrivit inläggen. När det inlägget som skrevs 3 januari 21.05 så var Översjö kvar i hallen och hade precis spelat klart semifinalen i HJ20 i Värendsspelen...

Patrik sa...

Jag har bett Herr Ö om ursäkt tidigare eftersom det är hans lagkamrat unge Herr S som skriver anonymt om att tjejer borde lägga ned och en massa andra oseriösa inlägg.

Mariedal borde lära unge Herr S en del om inställning och uppförande.

Anonym sa...

nej nej nej nu är vi där igen, det är itne "herr s" som skriver anonymt om att tjejer borde lägga ner pingis att det inte är någon idé....utan vi kom ju överens om att det var "herr J" från Halstad