fredag 5 december 2008

Regelfunderingar

Jag har läst igenom tävlingsreglerna och fick några funderingar.

Det står att DM-segrare är direktkvalificerade och att det krävs minst fyra anmälda i klassen för att DM ska betraktas som ett mästerskap. Innebär det att det ska vara minst fyra anmälda för att man ska var direktkvalificerad? När jag läste reglerna så kunde inte jag komma fram till varken den ena eller den andra slutsatsen. Jag blev bara förvirrad.

I Stockholms-DM så skickades en gråtande 9-åring hem för att man inte tog emot efteranmälningar. Man hänvisade till att enligt reglerna så får man inte ta emot efteranmälningar. När jag läste reglerna så kom jag inte fram till att DM i P9 är ett mästerskap och jag hittade inte heller något förbud mot efteranmälningar i reglerna. Är det någon som kan hjälpa mig i denna fråga?

Inga kommentarer: