fredag 16 januari 2009

Antal licenser per klubb

Jag har tagit med alla med A- och D-licens. Tyvärr hade förbundet ett trettiotal tjejer med dubbelt så jag fick fram fel siffror tidigare. Ett flertal spelare i Kungsgårdens hade dubbla licenser och hamnade då på sjätte plats. Här är dock en rensad lista.

Antal spelare per klubb
1 Ängby SK_________32
2 Ås IF____________25
3 Lyckeby BTK______24
4 BTK Safir_________22
5 Råå BTK__________21
6 Tabergs SK________20
7 Lindome BTK_______19
8 IK Juno___________18
9 Horreds BTK_______17
10Linköpings PK______17
11Dänningelanda BTK__17
12Skurups BTK______16

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Jag blir förvånad över att inte Stockholm har mer än en klubb representerad men det är kanske mer utspritt? Jag uppskattar att vi i IFK Österåker har knappt 10 tjej-spelare.

Carin

Patrik sa...

Hej!

IFK Österåker BTK har 11 spelare som har licens. Carin, du har också licens. Om det var SM för 66:or så skulle du garanterat hamna på prispallen. Någonting att skryta om på middagar.

Emilia har också licens, men henne har jag inte sett i pingishagarna på flera år.

Spårvägen är två i Stockholm med 15 licensierade spelare.