onsdag 28 januari 2009

Talande statistik

Jag har genom Yvonne Sahlberg på SBTF lyckats få tag på vilka distrikt alla klubbarna tillhör. Statistiken ger tydliga tecken om vilka distrikt som är tjejvänliga och vilka som inte är det. Jag har ställt antal tjejer i relation till antal killar i distriktet, vilket ger en signal om hur mycket man satsar på tjejerna i distriktet.

Om man räknar bort Ångermanland och Medelpad där det inte spelas mycket pingis så är frågan:

Vilket distrikt är mest tjejvänligt?
Vilket distrikt är minst tjejvänligt?

Pris: En kopp kaffe per rätt svar.

JAG STÄNGER TÄVLINGEN KL 15.00. Jag har råd med 20 kr för kaffe så var inte orolig. Jag har blivit sponsrad av Frida Hedenqvists pappa, Christer Gustafsson.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Pengarna och därmed kaffet va till dig, kan du behöva särskilt till helgen när du är hallchef?! Frågan är om EN kopp räcker? Ses i helgen/Christer

Patrik sa...

Jag utgår från att jag får kaffe från Ängby eftersom jag är funktionär för femtioelfte gången.

Hoppas att det är bättre med Fridas knän. Pernilla har börjat få ont i sina knän efter förra helgens strapatser i Köping.

Anonym sa...

Det blir tyvärr inte bättre, nästan sämre. Har inte kunnat träna.
// Frida