måndag 19 januari 2009

Mer statistik kommer...

Jag tänkte komplettera spelarstatistiken med en jämförelse med killarna. Analysen kommer bl a att vara om de dåliga distrikten på tjejsidan är förhållandevis lika dåliga på killsidan.

Om t ex Medelpad skulle vara i topp på killsidan så skulle det vara intressant att följa upp varför.

Jämförelse mellan åldersgrupperna kan även ske genom att se om antal killar är alltid t ex 2,5 ggr fler per ålderskull. Jag tror dock att killarna blir fler i förhållande till antal tjejer ju högre man kommer upp i åldern.

Det vore kanon om man kunde få tag på licensregistret ett åt tillbaka.

Finns det någon annan analys som man skulle kunna göra?

2 kommentarer:

Anonym sa...

man kan väl jämföra antal bredd- och elit/ungdomselitspelare bland tjejerna i distrikten, om det nu går.

Patrik sa...

Med de uppgifterna som jag har så går det att kolla hur många som har A-licens och som har D-licens.

Gränsen mellan bredd och elit-ungdomsspelare bygger mer på rankingen där det också går att dra en gräns på t ex 4 rankingpoäng i F12.

Jag ska fundera på hur jag löser det, men det går.