onsdag 22 april 2009

Att påverka

I helgen så är det förbundsmöte. Den 26 april kl 9.00 i Köping. Många viktiga beslut fattas där. Alla har vi dock möjlighet att påverka innan mötet genom att tillse så att representanterna är insatta i dagens pingisvärld. Bland årets deltagare så är nästan alla helt okända för mig. Jag brukar säga hej till en av Stockholms representanter och två av Ångermanlands, men resten är för mig okända.

Jag har fått för mig berättat att tidigare hade Förbundsmötet (eller det kanske stannade redan hos valberedningen) att välja mellan en gammal politiker eller en ung mycket välkänd affärskvinna som hela Sverige känner till och skulle kunna vara ett affischnamn. Man valde en gammal politiker. Som jag skrev tidigare så har vi dock alla en möjlighet att påverka redan på gräsrotsnivå.

Ett annat sätt att påverka är att skriva kommentarer här bloggen eller på andra pingisbloggar. Kommentarerna läses. Jag lovar att kommentarterna läses.

Så här skrev David Gustafsson (Förbundschef) i sitt senaste veckobrev:

"Den tekniska (dock ej den pingistekniska) utvecklingen gör att det är allt lättare att kommunicera med andra oavsett var man befinner sig. Inom pingisen har det dykt upp ett antal bloggar och webbsidor under senare år. Jag ser detta som övervägande positivt och försöker följa dem så mycket jag hinner. Många av dem fungerar som diskussionsforum där stora och små pingisfrågor diskuteras. Genom att följa dem och i viss mån delta kan man få en bild av vad engagerade pingissjälar tycker om saker och ting. "

Inga kommentarer: