lördag 11 april 2009

Påskutmaning

Jag utmanade min dotter idag. Först med vanliga plattor och därefter med långnabb. Jag trodde att jag skulle förlora med vanligt gummi. Men det blev jämnare än jag trodde 11-13, 15-17, 11-13.

Jag var däremot väldig kaxig när jag skulle utmana med långnabb. Jag erbjöd 10 kr om jag inte vann med 3-0 och ytterligare 10 kr om hon vann. Tyvärr så blev jag 20 kr fattigare. 11-13, 7-11, 12-14, dvs 0-3!

Det var nog underlaget som avgjorde. Halt golv i gillestugan.

Det var i alla fall kul att röra på sig och få bort påskäggen runt midjan. När Robert Millbert utmanade Linn så fnissade hon. Jag måste tyvärr erkänna att min dotter storskrattade åt mitt spel. Tur för henne att överdomaren var på jobbet.

Jag hade tänkt utmana alla Ängbytjejer med mitt långnabb, men jag får nog träna lite till.

6 kommentarer:

Anonym sa...

har du klippt ihop ditt nabb?

Patrik sa...

Det är egentligen en hemlighet, men jag hade klippt ihop en icke-godkänd platta (Dr. Neubauer) med en godkänd platta (Stiga Detstroyer).

De vanliga plattorna hade jag låtit soltorka i ett par timmar.

Jag har lärt mig att det är så man ska göra numera. Marjasin-pingis.

Det är ju inte mitt fel. Det är väl ITTFs skyldighet att komma och kolla mig i gillestugan, eller?

Patrik sa...

Det är väl ITTFs ansvar att ha koll på mig. Jag har väl inget eget ansvar att följa reglerna.

Anonym sa...

har du boostrat fh med?

Patrik sa...

Jag har ingen forehand, men annars är det tydligen så att om man anser att ITTF har fel i sina regler så har man rätt att göra en så kallad överprövning. Om man anser att ITTF har fel regler så kör man sina egna.

Anonym sa...

eller så "spiller" man bara babyolja på sina plattor