fredag 3 april 2009

Samtal med en uppgiven pappa

Jag träffade en pappa på en tävling nyligen som har en duktig dotter som har vunnit en av de större tävlingarna för 11-åringar en gång i tiden. Det utlovades satsningar till höger och vänster tydligen efter den turneringen. Det blev som bekant ingenting och tyvärr är det fortfarande likadant. Pingistjejen börjar mer och mer att satsa på fotboll eftersom det nästan har blivit för sent med en pingissatsning.

Pappan var så klart lite deppad över att pingiskarriären är i avtagande.

Ingen kan säga att det är tjejernas fel att vi inte lyckas internationellt inom tjejpingisen.

Jag börjar mer och mer luta åt den idén som har väckts att starta upp ett eget Bordtennisförbund. Svenska Tjejpingisförbundet. Vi får gå på sponsorjakt!

Jag har ju registrerat tjejpingis.se som jag hade tänkt göra något av, men tyvärr så har tiden inte räckt till. Men jag betalar för sajten så möjligheterna finns!

Jag ska själv på min första tjejfotbollsturnering på fem år imorgon bitti. Det ska bli kul att komma ut i friska luften. Samling kl 06.30. Jag kör som vanligt så det blir en lugn fredag kväll.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, tjejsatsningen lyser ju med sin frånvaro. Kommer någon från förbundet till påsklägret i Ängby så man kan ta den diskussion då? Detta läger är ju i alla fall delvis sanktionerat av SvBTF. Om inte så kanske vi föräldrar/ledare kunde samlas då för att se hur vi gemensamt kan driva detta. Personligen kommer jag att vara där en stund på onsdag och torsdag./Sven Johansson, Lessebo BTK

Anonym sa...

Mats hedin besöker lägret på tisdag eftermiddag/ Fladder

Patrik sa...

Jag var på tjejfotboll idag och jag måste säga att jag tycker att tjejpingis håller en högre nivå. Mycket roligare att titta på tjejpingis, men vädret var bättre...