onsdag 5 november 2008

Bäst och sämst just nu

BÄST

1. Tjejläger i SBTF:s regi

Den senaste månaden så har det dykt upp ett flertal läger och två av dem med en bredare satsning. Det känns som om en är en trend som har kommit. Tyvärr så blir skolarbetet lidande, vilket man måste hitta en lösning på.

2. Team STIGA-läger

En del distrikt har tillsammans med STIGA startat upp breddläger och/eller för de som vill satsa lite extra. Det är viktigt att vi får fler spelare till pingisen, vilket jag tror att detta är. Det är dock jätteviktigt att informationen kommer ut om lägren.

Vi får hoppas att fler distrikt tar efter.

3. Ängbys Internationella

Om 2,5 veckor så spelas Ängbys Internationella med pingistjejer från ett flertal länder. Ska bli mycket intressant att se var våra svenska pingistjejer står. I Helsingborg så såg man att det finns länder som har kommit lite längre.

SÄMST

1. Datarankingen

I över 10 års tid så har SBTF undersökt datarankingen, men inte kommit i mål. Flera andra länder har dataranking sedan flera år. Jag har själv gjort liknande program och ser inte svårigheterna, men däremot så ser jag nöjligheterna.

Jag har förklarat fördelarna i tidigare inlägg och en del kommentarer.

2. Bilköer

Sitter i en just nu.

3. Övertidsarbete

Livet är för kort för att spendera det uteslutande på arbetet. Jag har klarat mig bra tidigare, men är tyvärr drabbad nu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart blir skolarbetet lidande i större eller mindre utsträckning när spelarna åker på läger på skoltid. Lösningen på det är helt enkelt att barnen får lära sig att plugga effektivare, ta med sig skoljobb till lägren, plugga hemma på andra lediga helger etc. Det är svårt att göra så mycket annat tror jag. Kan bara rekommendera att ha en öppen dialog med skolan och lärarna om situationen. Att det äntligen blir några läger för större grupper av tjejer är ju bara bra, då ska vi inte "gnälla" över att de missar skolan. Man kan inte både ha kakan och äta den :)!

Patrik sa...

Jag vill bara tillägga att det inte är något "gnäll" utan en fråga som behöver lösas av oss föräldrar för att inte skolan ska bli ett problem för tjejerna.

Som jag skrev så tycker jag att det är superbra med dessa läger i SBTF:s regi.

Anonym sa...

Håller med - dator ranking är ett måste. Dagens system är inte fair. I Danmark används dator rakning och det fungera jättebra. Aven serie spel ger ranking point.

Patrik sa...

Det kanske var dataranking som Linda Begtzing tänkte på när hon sjöng i förra årets melodifestival: "Hur svårt kan det va'?"