tisdag 25 november 2008

Dataranking - enkäten

Jag mejlade tidigare till Max som bloggar på Pingis Anger-Management och bad honom att lägga upp samma enkät om dataranking eller inte. Eftersom det är betydligt fler som bevakar Pingis Anger-Management så har det blivit ett stort gensvar både på Tjejpingis och Pingis Anger-Management. Det är en förkrossande majoriet som är för dataranking. Jag kommer att stänga enkäten tidigare än planerat för att kunna skicka mejlet till SBTF.

Det vore otroligt skönt att få igång dataranking, vilket skulle ge en bättre seedning i herrklasserna, spara pengar för pingisföräldrar, rättvisare poängfördelning, stimulera seriespel och tjejerna kan därmed spela lika gärna i killklasserna. Härligt!

2 kommentarer:

max sa...

Nye förbundschefen David Gustafsson har börjat att dra i detta och jag ligger på honom om att en dataranking är viktig för oss ute i hagarna och för alla ledare runt om.

Rättvisare ranking kan vi inte få.

Bra om vi är fler som bearbetar förbundet från flera olika håll.

Funderar på om om man ska få "kända" pingisspelare att uttala sig i frågan och bifoga?

Jag mailar ett gäng spelare och sedan får du ta del av svaren.

Patrik sa...

Bra. Jag funderar på att citera någon av spelarna eller t o m bifoga alla kommentarer från denna blogg om dataranking som en bilaga. Det lutar nog åt att kopiera alla kommentarer som en bilaga.

Jag kan skicka brevet som jag tänkte skicka till SBTF till dig innan så att vi är överens om innehållet.