lördag 29 november 2008

Riksläger Flickor 96/97 i Köping!

Gästbloggare: Dennis Liljeberg Mörsils IF

I skrivandets stund sitter 15 st glada tjejer och äter middag på Hotel Sheele i Köping! Tjejerna har precis avslutat dagens andra och helgens tredje pass!

Jag har hitills under helgen imponerats av den kämpaglöd, glädje och kvalitet tjejerna visar upp! Jättekul att se! En sak jag speciellt lagt märke till är att skratt och fnitter innan träningen och i pauserna med en vissling byts till total fokusering och koncentration på pingisen=) Härligt att se!

Ledare på lägret är Alina Franck och Birhte Ingves. Jag tog mig ett litet snack med Birhte nyss och hon tyckte det var jättebra körning på alla håll!! Birthe tyckte också att alla tjejer behöver köra mer serveträning! I med MP3n och serva en timme då och då är hennes tips!

Till kvällen är det planerat lite gemensamma lekar, vila och ev kolla på lite is prinsessor och is prinsar på TV 4=) i morgon väntar nya hårda pass!

Personligen tror jag dessa läger är oerhört viktiga för tjejerna! Bra träning, något att se fram emot. Dessutom mycket nya kompisar! Lägerverksamhet är ett viktigt verktyg för att få tjejerna att utvecklas och framförallt att fortsätta med vår fantastiska sport!

Tjejerna får också dagens hjältepris då de hittade en plånbok som de tog reda på ägaren på och lämnade tillbaka! Jag ser fram emot resten av helgen!

Inga kommentarer: