måndag 10 november 2008

Gästblogg

Gästblogg från Anders Bölenius:

  • Förslag på öppen diskussionspunkt:

    Tjejer gillar språk och internationella kontakter - kan pingis bli attraktivare för tjejer om det fanns mer internationellt utbyte även för nivån under landslaget. Hur kan detta skapas på riksnivå?

- mer läger typ Ängbys sommarläger,

- kanske skapa en nordisk GP-serie och lägga ner den svenska?,

- nordisk elitserie,

- nordisk division 1, division 2?)(med nordisk menar jag inkl baltländerna som har bra tjejer kanske även Ryssland)

Detta är väl ett av Ängbys starkaste kort – kanske en av huvudanledningarna till att Ängbys tjejer håller på längre upp i åldrarna än i andra klubbar?

  • Pingisen är organiserad i distrikts-, region och riksnivå. Behöver man tänka annorlunda när det gälller tjejer för att de är färre. Kanske en del aktiviteter som ligger på distriktsnivå för killar borde ligga på region- eller riksnivå för tjejer?(ev )

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycket att det låter mycket intressant med att försöka bredda seriespelet över havet samt de övriga nordiska länderna. Även idén med att göra GP-cirkusen innefatta fler länder är bra, den har jag själv funderat på en tid. Ängby kommer troligtsvis att arrangera en R1-damtävling kommande säsong. Vi måste bara få "dispens" från förbundet då det strider mot regelverket att bara köra dessa klasser. Det skall dock inte vara något problem trodde min kontakt ppå förbundet. Exakt upplägg och datum återkommer jag till. Tanken är självklart att ha internationell anknytning. /Fladder

Anonym sa...

Tycker det låter som väldigt kloka förslag rakt över!