tisdag 17 mars 2009

Alternativ till damserierna

Ikväll så spelade jag i div 6. Man hade lockat dit mig med att det var div 5. Men jag hade kommit dit ändå. Vi gamla gubbar mötte tre tjejer och en pappa från Riddaren. En idé som fler kanske borde ta efter att ställa upp i herrserierna. När vi får ett datarankingsystem så tror jag fler skulle pröva på.

Tyvärr så förlorade tjejerna mot de gamla gubbarna med 5-8 (tror jag). Jag ska sluta dissa mitt eget spel. Jag spelade faktiskt bra och fick plusstatistik med 2-1. Det skulle blivit 3-1, men den sista matchen räknades inte. Sjukt kul! Pingis är hur kul som helst!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis !

Håller med om att Pingis är jättekul, annars skulle man inte palla alla helger instängd i unkna hallar.

Jag har också haft med våra tjejer i Upplands 5 :an och de har vunnit en hel del matcher och fått bra matchträning så det är starkt att rekommendera !!!

PaulaS sa...

Spelar själv i sexan och håller med om att det är riktigt bra träning! Mycket material har vi i vår sexa, träning mot långnabb och anti och allt vad det heter få vi så att det räcker och blir över.

Patrik sa...

Jag har långnabb på backhand. Passar mig perfekt.