måndag 2 mars 2009

Pingisiaden

I helgen går riksfinalen i Pingisiaden. Vi kommer inte att vara på plats då pingisen ibland är upp och ibland ner. I regionfinalen så var det lite ner, vilket innebär att det inte blir någon riksfinalen. Men livet går vidare ändå.

Även denna gång så är Jenny Lou den stora favoriten. Jag tror att denna gång så håller tipsen från bloggen. Linn Millbert är dock en mycket stark utmanare och även Tilda Johansson som vann Talangjakten. Det finns även många andra duktiga spelare som kan överraska och kanske ta hem segern. Pool 3 med Elin Ljungsberg, Linn Millbert, Anette Lundh och Hanna Chau går nog nästan inte att få tuffare. Fyra stycken som alla skulle kunna vinna Pingisiaden.

Det är även senior-SM i helgen som bloggen kommer att hålla koll på.

11 kommentarer:

Robert sa...

Tror dessvärre Patrik att ditt tips inte håller denna gång heller, det blir någon som har ett mer offensivt spel som tar hem det denna gång...

Patrik sa...

Oavsett vem som vinner så hoppas jag på ett offensivt spel typ den anti-pet pingis som Linn Millbert spelade i ITTF-Hopes mot en tjej från Hong Kong.

Robert sa...

Såg inte den matchen själv men jag måste hålla med om att visst vore det bra med mindre pet som du skriver och att det blir bra matcher som kommer att spelas.

//Robert

Patrik sa...

Robert: Jag skulle gärna vilja ha matchen mellan Linn och Pernilla som gick i Tyresö på DVD. Du filmade den. Du vore en riktig hygglo om du kunde fixa det. Den matchen var också i anti-pet stilen. Kanonmatch!

Anonym sa...

Jag håller på Linn som segrare!! Heja Norrland! / Dennis

Anonym sa...

Ska bli roligt att följa pingisiaden. Har dessutom skaffat en toppencoach så jag kan följa tävlingen från läktaren. /FÅL

Robert sa...

Patrik jag fixar det, bränner ner den på dvd så får du den när vi ses nästa gång. / Robert

Robert sa...

Förresten det kostar en kaffe!!!!!

Patrik sa...

Det är klart att det blir en kopp kaffe. Brukar du ha salt i kaffet?

Patrik sa...

Jag gissar att toppencopachen är Linda Tellström?

Robert sa...

Inget salt, men kanske ett dutt god konjak!!