fredag 6 mars 2009

Ranking av föräldrar och ledare

Jag och en kompis lunchade idag och vi pratade om på vilket sätt föräldrarna är engagerade på läktaren. I hockey skriker ett flertal föräldrar på domaren och spelarna från det att de är 8 år och uppåt. I fotboll går det lugnare till, men det finns dock föräldrar som även skriker allt annat än uppmuntrande tillrop. Jag har själv spelat fotboll upp till div 3 och ishockey med en handfull eiltseriematcher samt varit hockey-, fotbolls- och pingisförälder. Dessutom varit tränare i pojkhockey, pojkfotboll och tjejfotboll. Min högst subjektiva ranking av SUNDA föräldraengamanget är:

1. Pingis (kanontrevliga männsikor)
2. Fotboll (trevliga människor)
3. Ishockey (ta med hörselkåpor)

Tränar- och ledarengagemanget

1. Pingis (ingen hets)
2. Fotboll (kan tyvärr finnas avarter inom 08-området)
3. Ingenting
4. Ingenting
5. Ishockey (kryllar av skogstokiga ledare)

Stämmer det även med er reflektion?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ska inte listan vändas upp och ner?? Föräldrarna verkar mer engagerade på fotbollsmatchen?
Men jag håller med dig om du döper om listan till sunt föräldraengemang

Anonym sa...

Ser nu att det står sunda, läste nog slarvigt

Patrik sa...

Det var jag som lade till efter ditt påpekande. Det var tydligt att jag var otydlig...