lördag 21 mars 2009

Diskussionskväll

Jag satt ikväll och pratade med en pingispappa som jag har känt i över 30 år. Min kompis son som heter Linus Brändström och min dotter Pernilla Allert-Norgren var på skidresa tillsammans för sex år sedan. Då anade vi aldrig att vi skulle träffas i pingishallar framöver.

Det jag kommer ihåg är att Linus berättade att han var rankad sjua i Göteborg i sin ålder. Jag tyckte att det var jättebra. Linus pappa som inte är lika pingisnördig som jag frågade ikväll om Linus nuvarande ranking. Jag surfade in på svenskbordtennis.com och så att Linus nu är åtta. Fast denna gång i Sverige!

Osökt så kommer jag in på de tidigare satsningarna som var alldeles för smala inom svensk tjejpingis. Jag hoppas att höstens satsning återupptas igen. Vårens satsningar har annars lyst med sin frånvaro.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller helt med dig. Det är otroligt magert med tjejer i Stockholm just nu. Det är inte kul att möta samma tjejer och kanske bara vara 3-4 st i en klass gång efter gång. Dottern Cornelia spelar F10 och där är de väldigt få, även om de är duktiga. Årets Team Stiga satsning lockade nästan 20 tjejer till första tillfället men bara 5 vid sista tillfället igår. Det är viktigt att hitta rätt koncept för att få dessa tjejer att vilja fortsätta - alltså de som inte självklart är ute och tävlar men borde kunna vara det med lite extra peppning.

Satsning på de lite duktigare (och inte bara de allra bästa)är självklart också viktigt för att Stockholm och Sverige ska stå sig i konkurrensen.

Vi åker till Carlstads BTK ungdomstävling nästa helg och de har lyckats samla mellan 15-30 tjejer i klasserna F10 och uppåt. Det är jättekul!!! Mer av sånt även i Stockholm.

Carin A

Patrik sa...

Carin: Grattis till vinsten i Folksamtalangen!

Jag kollade precis resultaten från Folksamtalangen och det är otroligt få tjejer som ställer upp i Stockholm. Så länge Pernilla har varit med så har det alltid varit likadant.

Tråkigt resultat att gå från 20 till 5 tjejer i Team Stiga satsningen.