söndag 29 mars 2009

Hjärnkoll och järnkoll

Inte för att skryta men redaktionen lyckades med att pricka in vinnarna i F13 och F15 samt de tre första placeringarna i DJ17. I DJ17 så lyckades Linn Sandström vinna över Michelle Quach, vilket var en liten skräll. Linn har i och för sig spelat bra efter sin vinst i Riks Topp-12.

Nu var tipsen kanske inte så svåra att pricka in, men alla framgångar räknas.

Ängby blev klart bästa tjejklubb med en första plats i F13, andraplats i F15, tredjeplats i DJ17 och en fjärdeplats i F13 med andralaget.

Inatt kl 2.00 vaknade vi av ett SMS från en magsjuk dotter. Planer smiddes om att åka ner och hämta eller alternativt sätta dottern på tåget. Det blev dock bättre på söndagen. Det blir skolfritt imorgon. Nu kastades äntligen granen ut efter en pingisfri helg.

Sonen tränade pingis för första gången på över ett år idag. Killpingis är i och för sig billigare än tjejpingis, men om det blir en nystart så så får jag väl dela ut tidningar på morgonen, jobba som konsult på dagarna, nattvakt på kvällarna och därefter tidningstryckeri. Allt för att finansiera pingisen.

Barnen får gå på sponsorjakt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag har hört att man kan sälja bingolotter också ;)

Patrik sa...

Nej, jag tror jag ska bli låtskrivare.

Jag har några titlar med refränger som jag har skapat. Efter det den 1 april då IPRED-lagen träder ikraft så räknar jag med stora pengar:

"En överdomare och bandirektör
får samma dusör

Bankdirektören får jättebonus
överdomaren får gräddbulle från Domus.

Båda blir förvånade över marknadens kritik
och sätter sig helst i ett fik

Pingisföräldrar betalar glatt
till deras skatt

Pingisföräldrar och bankkunder
kommer snart att gå under!"

Jag kallar den för Fattigmansblues. Jag saknar dock en melodi.

Patrik sa...

Några ytterligare rader till låten kommer här:

"När en spelare skriker och hoppar
är överdomaren och shoppar.

För överdomaren finns inga gula och röda kort
bara grädde som ska torkas bort.

När en spelare sparkar ner en barriär
undrar alla var överdomaren är"

Intäkterna från låten ska nog finansiera hela nästa säsong.

Patrik sa...

Här kommer refrängen:

"Överdomaren du måste komma bums
, men jag måste äta upp min mums-mums"

Anonym sa...

hahahaha jag tänker köpa singeln!

Dennis