måndag 2 mars 2009

Gubb- eller gumpingis

Jag var nere i Vällingbyhallen ikväll och tränade gubbpingis. Ett 20-tal gamla gubbar, men inga gummor. Imorgon ska jag spela i div 7, vilket är lägsta serien för gubbar. För tjejer är lägsta serien div 1. En viss skillnad. Men går Stockholms Bordtennisförbund motion om dataranking igenom så tror jag att det blir fler tjejer som spelar seriespel.

Det är ändå oerhört spännande imorgon. Ska jag vinna för första gången i seriespel? Jag har utmanat Pernilla nästa måndag.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Pernilla!(hihi)
//Per

PaulaS sa...

Lycka till! :)

Robert sa...

Pernilla måste nog vara favorittippad här!!

Patrik sa...

Det kommer att bli två utmaningar. Dels en dör jag kör med långnabb och då kan det gå hur som helst.

Den andra utmaningen är då jag kör med vanliga gummin och då är Pernilla favorittippad.

Jag har varit i kontakt med Svenska Spel, men det kommer inte att gå att spela vare sig på Bomben eller Lången på denna utmaning.

Robert sa...

Jag utmanade Linn i förra veckan, med starkt självförtoende gick jag till spel. men fick se mig besegrad av en fnissande tjej på andra sidan bordet med 3-11,4-11, 3-11. Lovar mig själv att aldrig utmana henne igen. Kanske med tennisracket.
/Robert

Patrik sa...

Det det med tennisrack.. Jag lyckades få stryk av Pernilla i tennis i somras. Jag vet inte hur det gick till, men helt plötsligt så var matchen över.

Pernilla prövade att spela tennis i SALK för flera år sedan. Jag tror hon var fyra år och det var i tennis-lek med andra fyraåringar. Vi fick brev hem om att hon inte fick fortsätta för att hon inte var tillräckligt mogen (hon satt bara och tittade på). Jag tror att de gjorde fel...

Patrik sa...

Det blev ingen match. Motståndarna kom aldrig. Trist. Jag hade sett fram emot en första vinst. Nu blev det istället vinnarbord, men där var jag aldrig. Bara förluster, men jag var i alla fall nära två gånger.

Jag får väl utmana dig Robert. Om du lovar att inte fnissa när vi spelar.

Robert sa...

Självklart ska du få utmana mig på en match, men det kan bli svårt......... att inte fnissa...

//Robert