måndag 23 mars 2009

Läktarsnack

Jag snackade runt som vanligt. Denna helg i Gävle och Söderhamn. Hälsingebocken belv tyvärr ingen lyckad tillställning för min dotter. Spelmässigt bra i F15, men inga framgångar. Resten såg jag inte.

Hälsningebocken var grymt försenat så Erica Åkerlind som gick till semi i F13 fick åka hem utan pris. Det fanns massvis med lediga bord under dagen som inte användes, vilket gör att man aldrig kan hämta in en försening. I Ängby håller vi alltid koll på försenade pooler och lediga bord för att undvika förseningar. Jag vet att det är andra som arbetar likadant. Rekommenderas starkt!

Jag diskuterade med en pingispappa om knäproblem och man hävdar att det är väldigt vanligt bland tjejer med knäproblem. Jag blev start rekommenderad en film med bok som heter knäkontroll. Boken med cd hittar du här.

Mycket att läktarsnacket går ut på att det är en väldigt dyr sport. Att behöva lägga ned 50 000 kr och ändå bara välja en fyrstjärning satstning och förbundet satsar i princip ingenting. Sporten är fantastisk, men alla dessa pengar kan man göra mycket av. Eftersom det går att lösa problemet till en viss del genom att mer fokusera på seriespel än turneringar och ingenting händer i denna fråga så blir man lite trött.

Ängby har lämnat in en motion om att begränsa anmälningsavgifterna. Ett steg på vägen, men det krävs mer. Priset på plattorna har tydligen skjutit i höjden.

Just nu är jag less igen av att bedriva mina helger i pingislokaler. Det krävs starka mediciner och psykologhjälp för att få dit mig på ett tag.

Inga kommentarer: