lördag 21 mars 2009

Urnanträffen

Jag har inte haft järnkoll på turneringen. Jag har varit leddare och pratat med en massa andra föräldrar. Men jag har sett många bra matcher. Jag har inte behövt lösa Sodokou denna helg.

F12
1 Jenny Luo, Österåkers BTK
2 Emma Johansson, Öråns SK
3 Anna Kirichenko, Finnish Table Tennis Association
3 Emelie Fitzgerald, Ås IF
5 Alice Tolstoy, BTK Rekord
5 Erica Åkerlind, Ängby SK
5 Stine Folkeson, Fokus BTK
5 Sara Berner, Fokus BTK
9 Linn Millbert, Täfteå IK
9 Sofia Malmsten, BTK Rekord
9 Pernilla Allert-Norgren, Ängby SK
9 Agnes Kiirki, Kristinehamn

F14
1 Jennifer Jonsson, Lekstorps IF
2 Emma Sjögren, Lekstorps IF
3 Emma Söderlund, Sjömarkens IF
3 Linnea Holm, Tyresö BTK
5 Helena Zetterström, Ängby SK
5 Sannamari Bölenius, Spårvägens BTK
5 Linn Millbert, Täfteå IK
5 Victoria Wärngren, Sunnersta AIF
9 Emma Johansson, BTK Rekord
9 Hanna Månsson-Rosgren, Tranås BTK
9 Ellinor Bergström, Ängby SK
9 Alexandra Sandéhn, Tranås BTK
9 Sofia Pettersson, KFUM Kristianstad
9 Isabell Edén, Arboga BTK
9 Rebecka Åkesson, Åsa IF
9 Anna Li, Ängby SK

Emma Söderlund oseedad i F14! Bara ytterligare ett bevis på vilken kvalitet det är på rankingsystemet. Inför dataranking nu!

DJ17
1 Candy Wu, Fridhem/Urnan BTK
2 Daniela Moskovits, Spårvägens BTK
3 Jennifer Jonsson, Lekstorps IF
3 Jennifer Nilsson, BTK Rekord
5 Ida Söderlund, Spårvägens BTK
5 Emma Söderlund, Sjömarkens IF
5 Sannamari Bölenius, Spårvägens BTK
5 Ellinor Bergström, Ängby SK
9 Linnea Holm, Tyresö BTK
9 Hanna Hallberg, Fridhem/Urnan BTK
9 Julia Magnusson, BTK Rekord
9 Marléne Appelgren, Spårvägens BTK
9 Jennifer Eriksson, Partille PK
9 Paulina Herfors, Askims BTK
9 Sofia Pettersson, KFUM Kristianstad
9 Hanna Rappmann, Lindome BTK

12 kommentarer:

Anonym sa...

KUL att Jenny vann!!! Hon har lyckats att bli tvåa ett antal gånger när hon "borde" ha vunnit. Det är ingen annan tjej i hennes ålder som håller enn så konstant hög nivå som hon gör.

Grattis Jenny!!!

Carin A

Anonym sa...

Bra tävling, hög kvalite på arrangemang och väldigt bra startfält.

Kul med Team Göteborg med så många tjejer som vi inte mött förrut.

Anonym sa...

R1 ???

Har ju fortfarande inte lagt ut resultaten på deras hemsida :-(.

Sämst hittills denna säsong och hoppas att tävlingen blir R2 nästa säsong!!!

Anonym sa...

Jag är lite negativt inställd till seedningen på Urnanträffen, först Emma Söderlund i f14 men även Sonja i dj20 från storfors som dessutom är Europa-rankad men vägrades rankas om av Hasse Carlsson! Dags att ha lite koll!!

Anonym sa...

Jag tyckte det var en helt OK tävling. Resultatet från lördagens klasser fanns i alla fall publicerade när vi kom hem på lördagskvällen.
/Dan

Patrik sa...

Jag tycker att tävlingen fungerade bättre än tidigare när jag har varit där. Det fanns fler möjligheter att träna än tidigare. Det är dock i minsta laget för att vara en R1:a.

Jag har inte kollat ranking, men det verkar osannolikt att Emma Söderlund inte skulle ha varit rankad i F14. Där borde man ha haft bättre koll. Det gäller även Sonja från Storfors.

Anonym sa...

Nej nu får de onödigt med kritik för tävlingen tycker jag.

Som jag skrev tidigare anser jag och många av de jag talade med att det var helt ok, och värmningsmöjligheterna lika bra som på många andra tävlingar.

Sidningen verkar vara helt enligt rankinglistorna, om de sedan är rättvisande har vi ju haft många disskusioner om, men rätt rankat iallafall.

Däremot en liten synpunkt om någon från arrangörsklubben läser den här sidan:
Väldigt mycket onödigt pratande i mikrofonen under matcherna, ställning i GP totalt, matchresultat i Tyskland mm... det är säkert kul att prata i mikrofonen men dumt om det stör matcherna.

Annars tack för en trevlig tillställning !!!!

Anonym sa...

Kan ju aldrig vara okey för en R1 att inte få in resultaten samma dag?

Nu dagen efter fortfarande inga resultat så hoppas tävlingen får mer skit och inte återkommer som R1.

Patrik sa...

Jag upplever inte tävlingen som någon katastrof. Trevligt bemötane och tävlingen flöt på. Men fler träningsbord behövs.

Anonym sa...

Anonym, du måste ha missat resultatsidan: http://www.fridhemurnan.se/urnantraffen2009/ .
Den var uppdaterad med lördagsresultaten på lördagskvällen och i går var jag inne och tittade på söndagsresultaten.
/Dan

Anonym sa...

Dem flesta resultaten kom in i eftermiddags/kväll men vad jag ser så finns det fortfarande inga resultat från Damernas Elitklass... Är det bara min dator som inte visar det eller?

Anonym sa...

Jag läste DE resultaten i Söndags kväll så det är nog nåt skumt med din dator/uppkoppling.
/Dan