tisdag 14 oktober 2008

Bordtenniskonvent i Köping

Den 15-16:e november är en spelfri helg. Den helgen anordnas ett bordtenniskonvent i Köping.
Klubbledare, elitserietränare, distriktstränare, unga ledare, domare, spelare, föräldrar, tävlingsledare, instruktörsutbildare, styrelseledamot, kommittéledamot och Sponsorer är målgruppen.

Ämnen som ska diskuteras är:

• Vi ska bli fler – Hur rekryterar vi och hur behåller vi spelare och ledare?
• Ledarskap
• Talangutveckling
• Fysträning
• Träningslära

Sista anmälningsdag 17/10. Info hittar du här.

Någon som ska åka dit?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Konventet är en bra idé men själv väljer jag att vila eftersom det är en tävlingsfri helg. Man behöver pusta ut ibland och helgen efter är det Ängby Internationella!

Patrik sa...

Jag åker inte heller det av samma skäl. Ängbys Internationella kommer att ta knäcken av mig. Hallchef både lördag och söndag.

Anonym sa...

Ni två av några med så många ideér borde ju åka till konventet och göra er röst hörda. Det är ju trots allt bara konvent varannat år..

Patrik sa...

Med smicker kommer man långt, men inte ända till Köping.

Jag har svårt att motivera mig själv att betala 900 kr för att vara borta ytterligare en helg.

Anonym sa...

Tack för berömmet. Konventet är viktigt men jag tänker ägna mig åt att ladda batterierna istället. Kanske ligger en del av förklaringarna bakom varför en del ungdomar slutar i ledarrekrytering och ledarbibehållande. Majoriteten av ungdomarna kommer från klubbar där ideella ledare ska försöka få ihop, arbete, pingis och familj. Kanske räcker vi inte till att stötta spelarna så mycket som behövs. Eller är det så att vi gör ungdomarna så beroende av oss att de inte är tillräckligt självständiga på träningar och tävlingar när vi inte kan vara med?