torsdag 30 oktober 2008

Om jag fick vara president för en dag!

Ja, då är enkäten stängd när det gäller antal tjer per årskull som tjejsatsningen bör omfatta. Det var 27 % som ansåg att gruppen skulle omfatta 6-8 spelare. Det var 37 % som ansåg att det borde vara 9-10 spelare och slutligen 34 % som ansåg att det skulle vara fler än 10 spelare.

Efter det att enkäten lades ut så har Svenska Bordtennisförbundet lyssnat på 100 % av de som har svarat på enkäkten! Det är väldigt många i varje årskull i Ungdomselitlägret för F15. Från 8-11 flickor per årskull.

Det finns en del saker som man behöver ändra på, men det känns som om det händer en del positiva saker. Team Stiga har kört igång en Region Norr grupp. Senast som jag såg så var det bara spelare från Jämtland som hade anmält sig. Ytterligare ett bra initativ.

Om jag fick vara president för en dag så skulle jag först ändra på rankingsystemet. Införa dataranking och därmed fokusera lika mycket på lagspel och inte behöva räkna ut (gissa) i förväg hur många tjejer som kommer till respektive tävling. I Eskilstuna så är det 7 anmälda i F12, vilket innebär att det kan bli alltifrån 4-8 spelare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vart kan ja hitta anmälningslistorna till eskilstuna?

Patrik sa...

Jag lade ut länken i ett nytt inlägg. Annars finns den nedan.

http://svenskidrott.se/Organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=1215069&CatId=100519