fredag 10 oktober 2008

Ås Open



Tänkte göra lite reklam för Ås Open. Så här trött blir man efter två dagar i hallen med många matcher och pulserande i snön. Det var otroligt mycket snö förra året.

Mycket trevlig tävling. Ås har som jag tidigare beskrivit en mycket stor och bra verksamhet när det gäller tjejpingis. Det innebär att det blir fullt med tjejer i alla klasser.

Lilla Sportspegeln var där förra året och filmade främst Sofie Helander från Ås IF, mne jag var med i ca 1,5 sekunder i inslaget. TV-kändis!

För mer info klicka här.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Lägg till ett a så får vi en annan stark tjejklubb, nämligen Åsa från västsverige/Fladder

Robert sa...

Håller verkligen med Patrik om att det var en mycket väl arrangerad tävling, vi kommer att lägga våran klubb resa dit i år, vilket blir iallafall ett antal tjejer, hoppas verkligen att fler sluter upp!!
så visst ser vi familjen Allert-Norgren i snö yran igen??
Robert

Patrik sa...

Vi får se hur det blir. Jag kommer att rekommendera en resa till Ås i Familjerådet.

Robert sa...

Men det kanske är värt att komma upp om jag (och du) ställer upp i
H4, som aldrig spelat en regelrätt pingis match förut! Antar du den?
Man vet inte kanske kommer lilla sportspegeln dit då med!

Patrik sa...

Om det går igenom i familjerådet så är det antaget Lukas Bromans pappa ville utmana mig tidigare i Lycksele i H5. När jag kom i full mundering så skyllde Mikael Broman på ont ifoten.

Eftersom du också är från Umeå så är jag lite orolig för en till WO.

Robert sa...

Så där nu har jag tänkt över, det blir ingen WO från Umeå.....

Anonym sa...

Det är nästan värt att åka till ÅS Open bara för att få se denna pingismatch mellan Robert och Patrik. / gÅSAmamman

Robert sa...

Jag kan lova att det kommer att bli århundradets match, men förmodligen kommer nog Patrik att lämna WO, tråkigt nu när eurosport visat intresse.
Det är klart Rebecka ska ställa upp!!, Kanske Anders kan var med på utmaningen?? vi ses i ÅS.....

/Robert

Patrik sa...

Det är inte säkert att jag kan komma. Det ryktas om en gubbsatsning från Svenska Bordtennisförbundet den helgen. Kravet är att man ska vara minst 40 år och ha en viss förbättringspotential.

Anonym sa...

Det är klart att Anders ställer upp, om fotbojan tillåter så långa resor!! Jag tror dock inte att någon av er är med på SBTF:s satsning på P40 pga förbättringspotentialen........./gÅSAmamman

Patrik sa...

Du har nog rätt Annette. Det går inte att bli bättre än vad vi är. Fullärda!