tisdag 14 oktober 2008

Bästa 4:an

Bästa 4:an är en turnering som jag tror att man kan förändra och göra lite hetare.

Riksfinalen känns mycket bra och kan vara som den är, tycker jag. I Stockholm (STBTF) så känns det som om behöver hitta en annan infallsvinkel. När min son Daniel skulle spela Bästa 4:an så fanns det ingen information på hemsidan. När jag ringde till STBTF så fick jag veta att anmälningstiden hade gått ut!

Hur kunde det komma sig? Jag och Mikael Lundhs pappa är väldigt engagerade och såg fram emot turneringen och letade efter info flera gånger per vecka! Det skulle bli säsongens höjdpunkt! Daniel, Mikael och Ellinor Bergström gick i samma klass. Om skolan är oengagerad i idrott så blir det ingen anmälan till Bästa 4:an eftersom det inte går ut någon information till klasserna. Ingen uppföljning skedde av att skolorna skickade in anmälningar.

Jag fick prata med klassläraren som inte hade fått någon information. Nå, efter lite betänketid så fick de vara med.

När man väl kom till turneringen så vet jag inte hur planeringen hade skötts eftersom det var ett flertal klasser som inte dök upp. Det borde vara självklart att påminna klasserna eftersom de vanligtvis inte spelar pingis.

När turneringen väl var klar så tror jag att det tog nästan ett år innan resultaten kom ut på nätet. Klassen blev till slut tvåa i riksfinalen.

Resultaten från Riksfinalen från förra säsongen (som Stockholm vann) har ännu inte kommit ut på STBTF:s hemsida.

Bästa 4:an borde vara ett utmärkt sett för barnen att få upp ögonen för pingis. Det kanske dock är så att turneringen som startade 1971-72 borde ses över. Omvärlden har förändrats.

Funkar det så här i alla distrikt?

Inga kommentarer: