onsdag 8 oktober 2008

Idé - läger

Pingispappans kommentarer under rubriken Flicksatsningen gav mig en idé. Eftersom väldigt många är överens om att tjejsatsning från förbundets sida kunde vara bättre så varför inte göra något åt det?

Istället för att vänta på att någon annan ska lösa det som vi (föräldrar och tränare) ser som ett problem så borde vi kunna lösa det själva. Jag tror nog även att de som jobbar med tjejsatsningarna inom förbundet känner sig frustrerade.

Min idé är att på påsklovet så startar vi upp ett läger för de tjejer som åker runt och tävlar regelbundet där vi även bjuder in tjejer från andra länder. Bra tränare och fokus på att skapa ett socialt nätverk bland tjejerna. Ängby har god kontakt med klubbar i andra länder.

Mikael Frank har tänt på idén och ska försöka fixa ihop ett läger.

Jag valde påsken så att man i god tid hinner planera in lägret.

Finns det ett intresse för detta? Finns det andra idéer där vi löser problemet själva?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bra idé, tror det finns pengar att söka för "gränsöverskridande samverkan" mellan klubbar via handslaget som kanske täcker tränarkostnad + sponsrat boende.

Hoppas Ni får ihop något konkret som vi föräldrar kan ta med oss ut till klubbarna.

Slutligen, tack för ett bra initiativ att starta detta forum med just tjejpingis.
/Pingispappan
(blev felifyllt igår, var inte meningen att vara anonym) Anders, har en dotter som spelar för ÅSA Pingis.

Patrik sa...

Tack för den positiva feedbacken!

Jag tror att det redan är på gång att söka pengar för lägret. Här går det undan...

Har kommit på ett namn på lägret:

Tjepingis(l)äger

Anonym sa...

Jag har varit i kontakt med en av våra tjejtränare, Alina Franck, Hon kommer att försöka ta hand om detta från Ängbys sida som tränare och så ska vi jobba för att få hit fler tränare från andra klubbar/länder.Självklart kommer det att finnas ett max på hur många vi kan ta emot beroende vilken hall vi kan köra i. Men vi kollar på det/Fladder

Anonym sa...

Hej, Nu har jag bokat lilla hallen (baskethall) i Vällingbyhallen under påskveckan måndag-torsdag.
Plats för 10-14 bord (40-56 spelare) om mman gör dubbla grupper. Jag bokar upp ett vandrarhem i närheten och återkommer om kostnader.
Kom nu med ideér om detta/Fladder

Anonym sa...

Bra initiativ!
Några frågor!
Ålder? Krav på spelstyrka?

Patrik sa...

Årets ledare:

Det har bara gått 7 timmar sedan idén så allt är inte klart ännu. Men beträffande spelstyrka så tycker jag nog vi ska fokusera på de som brukar tävla regelbundet, dvs bra spelstyrka. Beträffande ålder så vet jag inte.