lördag 25 oktober 2008

Världens bästa kadetter och juniorer i Helsingborg

ITTF World Cadet Challenge och ITTF Junior Circuit Finals spelas från och med på tisdag i Idrottens Hus Helsingborg. Det betyder att världens bästa juniorer och kadetter spelar pingis i Helsingborg.

Resultaten kommer att kunna följas på ittf.com och svenskbordtennis.com.

Jag gjorde ett besök i hallen idag och det är många föräldrar från BTK Rekord som är engagerade. Även om turneringen börjar först på tisdag så råder det full aktivitet bland spelarna. Det var fullt i A- och B-hallen. Skridskobanan i B-hallen är borta. Istället är det de mattor som brukar vara utrullade i SM som täcker golvet.

Det ska bli spännande att följa de svenska spelarna. Det är 11 spelare som representerar Sverige. Följande tjejer representerar Sverige:

DAMJUNIORER: Malin Pettersson

KADETTER: Michaela Carlsson, Stina Zetterström, Jennifer Jonsson och Maria Engelson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter oerhört intressant. Hoppas att många tar tillfället i akt och kollar. Ängby kommer att jobba för att få ITTF eller ETTU status på delar av internationella nästa år./ Fladder

Patrik sa...

Då hoppas jag på ett wild-card i Herrar Elit. Jag gjorde debut i div 7 i tisdags så nu finns det bara en väg och det är upp. I och för sig är jag fortfarande ovunnen (västerbottniska), men jag var i alla fall nära.